• Anja Bol

Waarom marketing niet leuk is

  • Jezelf promoten als je eigenlijk een hekel hebt aan 'in de schijnwerpers' staan.

  • Aandacht vragen voor jouw diensten terwijl je weet dat je ideale klant momenteel weinig financiële ruimte heeft.

  • Vertellen hoe fantastisch het is wat je doet, maar ondertussen twijfelen of je dit werk wilt blijven doen.

Welke van deze voorbeelden klinkt bekend? Grote kans dat je steeds meer afkeer krijgt van 'alles wat met de marketing van je bedrijf te maken heeft'. Want 'goede' marketing (zoals je dat geleerd hebt/voorgeschreven krijgt door veel business coaches en marketinggoeroes) druist in tegen wat jij vanbinnen voelt. Je wordt geadviseerd over een drempel heen te gaan of uit je comfortzone te stappen om de magie te laten ontstaan 🤢. Ik vind dat je de weerstand die je voelt bij dat idee, heel serieus mag nemen. Ze vertelt je dat daar jouw 'happy' niet ligt.

Onderzoek waar jij blij van wordt. Waar jij van gaat stralen. Wat jouw hart in vuur en vlam zet. Doe dat en jouw passie zal aanstekelijk werken: marketing waar jij én je doelgroep blij van worden.


Is dat niet spannend? Natuurlijk wel! Is het gemakkelijk? Nee, het is hard werken. Het vraagt van jou dat je eerlijk bent naar jezelf, je kwetsbaarheid onder ogen durft te zien en vertrouwen in jezelf houdt/krijgt. Gelukkig kan dat allemaal vanuit je comfortzone - die is namelijk best flexibel. Een beetje oprekken terwijl je verankerd blijft in je basis. Je comfortabel voelen bij marketing: het kan.

In goed Nederlands: Let's rock that comfort zone! 😉


24 keer bekeken
  • Facebook - grijze cirkel

Hiddemaheerd 94d  Groningen

06-39721848

Algemene voorwaarden

© 2020 Studio Boldly